Followers

Wednesday, June 22, 2011

5 Tahun, Tidur Sambil Memeluk Mayat isteri


Rasa kehilangan yang begitu mendalam, membuatkan seorang suami di vieatnam  nekad untuk tidur bersama isterinya selama 5 tahun. dia mengaku melalukanya hanya kerana untuk memeluk isterinya yang tercinta.

setelah pemergian isterinya selama setahun, Le Van, yang berasal dari kota kecil di pusat propinsi of Quang Nam ini, menggali tempat pegembumian isterinya. Lelaki berusia 55 tahun ini kemudian mengenakan pakaian pada mayat isterinya dan menempatkannya di tempat tidur.

Sebelum ini, dia pernah tidur di atas pusara isterinya selama 20 bulan, sejak kematian  isterinya pada tahun 2003. Namun karana faktor kesihatan dan cuaca yang buruk, Le Van kemudian memutuskan untuk menggali terowong ke dalam kubur"supaya dapat tidur bersama isterinya

perangai Le Van yang pelik ini terhenti apabila anak-anaknya menjumpai dia tertidur di perkuburan dan melarangnya untuk melakukannya lagi. Hingga suatu malam di bulan November 2004, Ayah kepada 7 orang anak ini nekad untuk menggali kubur isterinya dan membawa balik mayat isterinya kerumah supaya dapat memeluknya setiap hari ketika hendak tidur

Kejadian ini menggemparkan warga sekitar perumahannya. Bahkan para tetangganya tidak berani mengunjungi kediamannya selama beberapa tahun.

adoi macam2 la

No comments:

Post a Comment