Followers

Monday, February 13, 2012

5 Iblis Dengan Keinginan Seks Tertinggi Di Dunia

Iblis ternyata berusaha mewujudkan janjinya untuk membuat manusia sebagai pengisi neraka, tetapi juga mengunakan manusia sebagai objek seksnya. Terlepas benar tidaknya, ini adalah nama Iblis yang tertarik terhadap seks dengan segala motifnya:

1. Nephillim
Berdasar pada keterangan Injil Ibrani, Nephillim adalah malaikat yang jatuh cinta dan mempunyai hubungan khusus dengan manusia (perempuan). Kata nephillim itu sendiri mempunyai erti yang jatuh, sehingga kemudian diertikan sebagai malaikat yang terjatuh ke bumi. Malaikat tersebut mempunyai tujuan mulia yakni menyedarkan manusia terhadap Ketuhanan, tetapi mereka tidak mampu menahan rasa cintanya terhadap wanita.
 
nephilim
 
2. Alp
Sebuah cerita legenda yang dimiliki oleh bangsa Tuton (Jerman), Alp adalah makhluk ghaib kecil. Ia akan menghampiri calon korban yang sedang tidur, ia menggubah dirinya menjadi kepulan asap, lalu masuk ke dalam tubuh mangsanya melalui hidung, mulut, dan alat kelamin. Korbannya kebanyakan perempuan, setelah ia berada di dalam tubuh mangsa, maka pelbagai mimpi buruk akan diciptakan dalam tidur si korban, sementara korban akan merasakan sesak nafas.
alp
  
3. Orang Minyak
orang minyak, boleh dilihat oleh perempuan yang sudah berkahwin sahaja.
orang minyak

4. Lilu
Lilu adalah sosok iblis yang terdapat di dalam cerita rakyat bangsa Yahudi, akan mendatangi perempuan yang tengah tertidur. Sementara Lilin adalah sosok iblis perempuan pasangnya. Kejahatan mereka adalah untuk mendapatkan anak, baik manusia maupun akibat hubungan dengan manusia.
Lilu

5. Trauco and La Fiura
Cerita legenda rakyat Chile mempunyai sosok iblis yang juga menyerang manusia dengan motif seksualya, mereka adalah Trauco dan Lafiura, yang dipercayai tinggal di sebuah pulau kecil Chiloe.

No comments:

Post a Comment